dilluns, 15 d’abril del 2013

La Guerra Civil a Sants

Ara fa uns mesos vaig presentar el llibre "Del Somni al Silenci", una introducció a la història de Sants, Hostafrancs i La Bordeta durant la República, la Guerra Civil i la Postguerra. Durant la investigació per escriure el llibre vaig descobrir molts aspectes que desconeixa. Però encara en vaig descobrir molts més  amb la seva publicació i les xerrades que he anat fent per presentar-lo gràcies a totes les aportacions de molts veïns i als correus que he anat responent. La llàstima és que sovint em costa molt donar sortida a tota aquesta informació i especialment poder quedar amb totes les persones que m'envien correus. Molts d'ells amb temes molt interessants.

Per aquest motiu i per facilitar l'accés a la informació d'una manera ràpida a tothom, i també pensant en tots els alumnes que investiguen sobre història local per als seus treballs de recerca he decidit agrupar totes les informacions que he anat investigant en una mena de guia sobre la Guerra Civil a Sants. Un post que no és en absolut un substitut del llibre on apareixen històries que aquí no trobareu. Al contrari, crec que pot ser el complement ideal

Cronologia de Sants durant el Segle XX

Mapa del 19 de Juliol a Sants, Hostafrancs i La Bordeta


Ver El 19 de juliol de 1936 a Sants en un mapa más grande

Guia de Sants, Hostafrancs i La Bordeta durant la Guerra Civil

Mapa de Sants, Hostafrancs i La Bordeta durant la Guerra Civil


Ver Guerra Civil a Sants en un mapa más grande

Llista dels refugis antiaeris a Sants, Hostafrancs i La Bordeta

Mapa dels refugis i els bombardejos a Sants, Hostafrancs i La Bordeta


Mostra Bombardejos i refugis en un mapa més gran

2 comentaris:

Geoda ha dit...

Momt bona recopilació!
El refugi antiaeri 1079 encara existeix? Sembla que coincideixi amb la sortida d'emergencia del FFCC.

Per cert, per casa meva tinc fotos fetes a ROÉ FOTOGRAFS.crec recordar que estava al c/ Sant Roc, on està el barber Joan Muntades o al local del costat.

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.