dijous, 15 d’octubre del 2009

La font de la plaça Ibèria

Al darrer post feia una petita ruta per l'antic Sants seguint el carrer Sant Crist. Un dels punts on vaig aturar-me fou la plaça Ibèria, un dels pocs indrets del barri que encara, com a mínim fins al moment, manté l'ambient de l'antic poble de Sants.

Sobre aquesta plaça Josep M. Vilarrubia i Estrany, el gran historiador de la història local de Sants, va escriure:

"Popularment és coneguda com a plaça del Violí. N'hi ha dues versions, una explicada per Maria Peyrón de Llorens, que ens ha dit que aquest instrument era tocat els diumenges i els dies de festa per entretenir la gent que anava a berenar a aquest indret. L'altra, assegura que era tocat per un ceguet, que així recollia alguns diner per poder viure"

Som molts els que agraïm poder trobar llocs que encara ens recorden d'on venim, espais que encara conserven una mica de l'ambient del poble que va ser Sants. Fins i tot molts aliens al nostre barri han sabut captar aquest ambient de la plaça Ibèria, convertint-la diversos cops en plató de cinema.

Recentment, enmig de les obres que s'estan duent a terme a tota la zona, la font d'aquesta plaça va apareixer totalment destrossada, segons la versió oficial pel xoc d'un vehicle. Som molts els veïns del barri que esperem que la font de la plaça Ibèria sigui restaurada i torni a ocupar l'espai que li correspon. Us adjunto una de les fotos que m'ha fet arribar Raül Guillén Capella. Si voleu més informació sobre la font de la plaça Ibèria o voleu saber el seu futur podeu preguntar al responsables de les fonts de Barcelona a la web: http://www.bcn.es/fonts/

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo també vaig flipar al veure els estralls ocasionats a la font. Vaig ensenyar la plaça (que m'encanta) a uns amics que no la coneixien, i va ser un impacte francament trist!

joan lleonart ha dit...

JO SI QUE ESTIC TRIST VALLEN LA FOTO, AQUESTA FONT PER MI ES MOLT JA QUE VAIG NEIXER AL CARRER IBERIA I ME VIS NEIXER I JUGAR MOLT DE PETIT

La casa de vidre ha dit...

Qui no recorda remullar-se a la font de la plaça Ibèria per cada correfoc de les festes majors?¿

Joanico Bondia ha dit...

Actualment (Juliol 2010) estan fent obres a la Plaça Ibèria. Hi posaran una font, amb llum, però ningú no sap si serà la mateixa que hi havia, o una altra.