dijous, 1 d’abril del 2010

El carrer Vallespir





























El que actualment és el carrer Vallespir va ser la carretera de les Corts, ja que era el principal camí que comunicava amb aquest municipi. Posteriorment, ja al 1884, aquest carrer ens apareix amb el nom de carrer veïnal de Colom i posteriorment directament com a carrer Colom. No es va anomenar Vallespir fins a l'inici del segle XX.

Al carrer Vallespir hi va haver l'Ateneu Racionalista, on el 1918 es va celebrar el Primer Congrés de la Confederació Regional del Treball de Catalunya. Un any després d'aquest congrés va tenir lloc la vaga de la Canadenca.

Les dues imatges es poden trobar a l'Arxiu Històric de Sants. Són de l'any 1963 i les va realitzar Joan Jané. A la primera podeu veure una plaça actualment desapareguda, la plaça del Carril, a la segona, feta des de l'estació de mercaderies es veuen les cases del carrer Vallespir i a primer pla els horts propers.

8 comentaris:

春樺春樺 ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Cowfreak ha dit...

Moltes gracias per les fotografias i la breu historia del carrer, es el carrer de la meva infancia i dels meus avis i ha sigut bonic veure´l com el veien ells.

Marc Dufraisse ha dit...

Que fotos más impresionantes! A que altura de la Calle Vallespir se sitúan?

Unknown ha dit...

Moltes gràcies son molts records ...jo hi vaig neixe I recordo el pont k anaven ajugar emb els amics

Unknown ha dit...

Esto de los huertos me lo habían comentado mis padres, que por los años 50 aún existían, creo que por Riera Blanca, pasando el puente del Metro.

JMC ha dit...

La caseta de fusta i venien chuches i es deia Cal Valenti, jo hi compraba, soc del carrer Valladolid

Rosa B. Vives ha dit...

Bon dia, el meu pare, avi, besavi eren del Bar Boada al principi del carrer Vallespir, on despres van edificar el cinema Palau Balaña, si algu hem pot aportar alguna dada, referencia, fotografia, serà de molt agrair estic fent una recerca familiar de la part paterna, doncs no tinc gaire informació, podeu enviar a rosaboadav@hotmail.com . Moltes gracies

Daniel ha dit...

Ha estat una alegria veure aquestes fotos per casualitat. De moment sols comentar que la caseta de fusta no és el Valentí, és el Julio el "Limpiabotes"
Molts records per tots els que hi varem viure